måndag 28 december 2009

Min lille professor är sjuk


Eller huk som Byggare Bob säger själv. Byggare Bob har lite svårt med sj-ljuden, så därför blir det huk, hälv, hu och så.
Byggare Bob har feber och ont i pannan, han har även ett sår på näsan och har precis fått ett näs plåster...
Men det roliga va när jag tempade honom, då sa Åkarfrun:
-Oj,oj, va feber du har Byggare Bob!
-Hur mycket har jag, frågade Byggare Bob.
-39,9 svarade Åkarfrun.
-Ojdå, jag trodde jag hade trettiohu, sa Byggare Bob då...
Då blev Åkarfrun varm i sitt modershjärta och funderade över hur Byggare Bob 3,5 år vet att man har 37 i temperatur........

Hm, Åkarfrun tror att Åkarfamiljen har en liten professor i familjen....

1 kommentar:

  1. Han är alldeles för söt för att vara professor!!!Men man kanske kan vara både söt och smart eller:)) Kram LL

    SvaraRadera