måndag 29 november 2010

Koll,koll, koll

Idag hände en sak som Åkarfrun blev förundrad över.
Försäkringskassan ringde till jobbet och frågade efter personalansvarig, min kollega Buggkungen kopplade då till Åkarfrun.

-Hej, jag heter Blablabla och vill kontrollera frånvaron på en av era anställda.
-Jaha, sa Åkarfrun.
-Jo, sa Fru Blablabla hon heter K...... J......... (Åkarfrun)
-Men det är ju jag.
-Jaha, då kan jag inte prata med dig om att du va hemma för vård av barn den 1-2 november. Nähä sa Åkarfrun men hemma va jag med Byggare Bob, och veckan efter var jag hemma me LillÅkarn, bara så du vet!
Fru Blablabla fick då tala med min kollega Buggkungen som bekräftade det.
Men nu kommer min fråga,
Misstror Försäkringskassan förskolornas intyg om barns frånvaro nu oxå då eller?

1 kommentar:

  1. Varför i hela friden har DU inte talat om att Du har startat om med DIN BLOGG!
    Fy bubblan, skärpning ÅkarFrun!!!
    Pöss

    SvaraRadera