söndag 26 april 2009

Trädklippardamen


Åkarfrun har en ny vän, nämligen Trädklippardamen från landet..Åkarfrun lärde känna Trädklippardamen på det "nya" sättet, nämligen genom cyberrymden. Åkarfrun undrar om det är så det fungerar nu för tiden? Tydligen, det säger i allafall Diesel Doris, nästan alla vänner träffar Diesel Doris på det sättet. Tydligen så är det inte längre som när Åkarfrun var ung (jag menar yngre!)Då hade Åkarfrun märken på vänster nyckelben efter telefonen som hade gjort märken efter allt telefonpratande. Nej nu ska det chattas, msn:as och sittas vid datorn hela tiden...Vem fan har tid med det? Inte Åkarfrun i allafall.
Men Trädklippardamen gillar Åkarfrun skarpt. Trädklippardamen och Åkarfrun är rätt lika på många sätt. Konstigt att man kan vara djup med någon man aldrig sett!

Åkarfrun känner sig bättre idag, men Åkarfruns snorpropp sitter ännu som ett berg i snoken.

Bilden på äppley tillägnar jag Trädklippardamen, hon vet säkert vilken sort det är, det vet faktiskt inte Åkarfrun...

3 kommentarer:

  1. ÅÅåhhh...jag blir alldeles rörd..återkommer om äpplet..

    SvaraRadera
  2. Hej..trädklippardamens namn avslöjat..men jag lovade ju återkomma om äpplet..kan tyvärr med viss hjälp av trädklipparmannen ge diagnosen att trädet är ca lika sjukt som du är just nu..för äpplet har bla skorv..och det kan vara rönnbärsmalen som angripit den bakifrån..hum..Äpplet framgår att vara ev ett Aroma.
    Det var allt från doktor Lund och Herr Nilsson.

    SvaraRadera
  3. Tack för analysen, sökte på äpple på google och detta va en av de första bilderna,,,Åkarfrun såg inte att äpplet va sjukt, men nu vet jag...

    SvaraRadera