måndag 31 augusti 2009

..........

Åkarfrun tycker att det är svårt med rubriker. Åkarfrun är själv en stund med LillÅkarn, för DieselDoris har tagit med Byggare Bob till Benny Bensin. Herr Åkare jobbar fortfarande, Åkarfrun har precis gått på andra arbetspasset, alltså hemmet.
Nu ska vi ha en omröstning.

Vad ska Åkarfrun göra?

# Stryka?
# Hänga tvätt?
# Damma?
# Rensa leksaker i trädgården?
# Olja ett trädäck?
# Rensa Byggare Bobs garderob?
# Städa klädkammaren?
# Skura duschen?
# Putsa fönster?
# Slänga ruttna äpplen som trillat ner från träden?
# Åka till återvinningsstationen?
# ??????

Vad tycker Ni?

2 kommentarer:

  1. # Stryka? Boooooring!
    # Hänga tvätt? mer booooring
    # Damma? hmm om jag går ut till köket kan jag dra med handen längs vägen så okej!
    # Rensa leksaker i trädgården? trädgård? det tar vaktmästaren hand om...
    # Olja ett trädäck? trädäck, är det gubben???
    # Rensa Byggare Bobs garderob?ja behövs men jag har inte varit på Ullared så jag kan fylla upp igen!!!
    # Städa klädkammaren? klädkammaren?? menar du inte Walking closett
    # Skura duschen? Har för mig att det finns någon på tv som säger... spruta på och spola...
    # Putsa fönster? vill inte se ut på det tråkiga vädret, kommer solen tillbaks ska jag överväga dettta!
    # Slänga ruttna äpplen som trillat ner från träden? synd att ta mat från de små djuren...
    # Åka till återvinningsstationen? ja, ibland behöver man byta ut gubben, särskilt när han inte följer städlistan ovan!!!
    # ??????= håller med helt och hållet...
    PÖSS

    SvaraRadera