lördag 14 februari 2009

Gudinnan i Reftele


Idag har jag Fru Åkare och Lillåkarn och Lillsnickaren varit i Reftele hos min goa väninna Malin o hennes bonde Johan. Mycket trevligt!! Vi kom dit vid 12 och åkte hem vid 17. Lilla goa Malin gick ut och lekte med grabbarna så jag och Herr Bonde kunde titta på slalomen. Middag, kaffe och annat gott blev det hos dom. Lillåkarn har ett nytt favvoband som han lyssnar på nämligrn THE PINKS!!!! Han skötte cd:n i bilen hela vägen dit och hela vägen hem så nu kan jag Pink pink och rock´n roll utantill. Synd bara att vi inte träffas så ofta jag och Malin, jag ställde trippen i bilen för att kolla hur långt det är mellan Taberg och Reftele men jag glömde ju att titta nu när jaag kom hem,,,kanske gör det i morgon om jag kommer ihåg.(nu är det nämligen så jävla kallt i den här hålan att jag fullständigt vägrar att gå ut till bilen för att kolla).
Och sen är det ju alla hjärtans dag idag så Herr Åkare hade med sig trettio tulpaner hem till mig,,han har nämligen varit på raggarbilsdelsmarknad i Örebro idag med sina raggarvänner,,vilken tur att det fanns tulpaner där..??!!..Nåväl och nu har det ju varit Melodifestivalen,,jag fullkomligt älskar Lili&Sussie, jag får såna flashbacks till 80-talet.
Nu sover HerrÅkare (jag hör snarket) Lillåkarn ligger jämte mig i soffan, och det är väldigt tyst i Byggare Bobs rum.
Tjingeling
Lägger in en bild på Malin och Herr Bondes kor (fotat i somras när vi campade där)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar