fredag 8 januari 2010

Gud va mycket!


Jobb det är på åkeriet, Åkarfrun har slitit idag.
Herr Åkare säger jämt att vi har för lite bilar.
Åkarfrun tycker att vi har för många.
Idag har inte bilarna räckt till.
Kul att det är att göra och att alla bilar har körning.
Men Åkarfrun har inte samma hjärna som Herr Åkare.
Åkarfrun kan inte tänka så snabbt på ton, axlar, bredd, höjd på trailers m.m.
Herr Åkare är fenomenal på det!

Åkarfrun kan bara tänka på tunga pjäser, stenkrossar på 70 ton, grävmaskiner på 40 ton och så. Sånt gillar Åkarfrun!!!

Idag har Åkarfrun gjort en offert på tunga saker, Åkarfrun va tvungen att ringa Analysen och 3,14...bara för att analysera om Åkarfrun tänkte rätt.
Och det gjorde Åkarfrun....nästan!

Lägger in en vacker bild på en Kleeman kross,,,den väger sina modiga 70 ton....

Ha en underbar kväll mina vänner.
Åkarfrun undrar också varför ingen kommenterar bloggen, kanske har Åkarfrun ingen som läser............Kram

10 kommentarer:

  1. Hej
    Detta är 3.14 pensionärsmamma,
    Jag förstår inte: hur man kan tänka på bilar och körningar jämt.
    Mina transportmedel är ben o cykel
    Ha det

    SvaraRadera
  2. Jag kommenterar ju.! Ja ska åka och jobba på ryhov inatt de suger kuk!!!! Förlåt alla för de ordet
    Eva åkarfruns syster

    SvaraRadera
  3. Jag läser också du skriver jättebra det är nog bara så att folk inte vågar komentera. Ska försöka göra detta lite då o då! mamma till 6

    SvaraRadera
  4. Läser o njuter så fort det blir något nytt:) Ha en bra helg!

    Kram Mia "Blomman"

    SvaraRadera
  5. Där ser du nu har du ju fått hur många kommentarer som helst!! man får ju gå in och svara på kommentarerna me

    SvaraRadera
  6. Jag vet..det är jättesurt när ingen kommenterar!! Men jag läser..var så säker!!

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag är lite hemlig så törs jag inte kommentera :)

    SvaraRadera
  8. Oh... vilken fiiiiiiiiiiiiiin lastbil, Thomas tyckte att den såg allt för tungt ut lastad.. är den det åkarfrun.. Och Thomas läste din blogg innan mig idag..kors i taket!!!

    SvaraRadera
  9. Nej Icka, bilen är inte för tungt lastad, den står i geggamojja och trycket (luften) är nog inte uppe ännu. Det krävs dispens för denna lasten och får endast framföras i 45 km/h.Kram Åkarfrun

    SvaraRadera