onsdag 27 januari 2010

Pyssel

Åkarfrun är inte bra på att pyssla, scrapbooka och så. Åkarfrun hatar faktiskt att pyssla. Åkarfrun har faktiskt inte den minsta tillstymmelse till fantasi när det ska pysslas med Åkarbarnen.

Är Åkarfrun en DÅLIG mamma då?

Bara för att Åkarfrun hellre tapetserar om ett rum än och pyssla?
Eller lär LillÅkarn att starta tvättmaskinen.
Eller lär Byggare Bob steka fläsk.

Va ska en Åkarfru göra egentligen när det är tvunget att pysslas till dagis och skolan?
Be Herr Åkare?
Herr Åkare kanske har en dold talang för pyssel som Åkarfrun inte vet om.....

3 kommentarer:

  1. 3,14 pensionärsmamma kan inte heller pyssla eller handarbeta. Det kanske är därför 3,14
    är som han är. Det är mitt fel.Försent att rätta till nu tror jag.
    Ha det pensionärsmamman

    SvaraRadera
  2. Kunde en gång i teden pyssla, gillade det till och med!!! Men jag tror inte jag var bättre mamma då...Tror bättre på tvättmaskinen och fläsket :)) Kram LL

    SvaraRadera
  3. Där fick du förklaringen från min mor.. (3,14)

    SvaraRadera